Ahir divendres, tal com anunciava el diari Expansión, el Ministeri d’Hisenda ha creat un impost estatal sobre dipòsits bancaris a tipus zero. Això significa que, tenint en compte que no generarà cap ingrés adicional, ho fa amb l’únic propòsit d’impossibilitar que aquest recurs fiscal sigui emprat per altres CCAA. Hi ha diversos detalls sobre el procediment que ha utilitzat per a la tramitació d’aquest nou impost que són, com a mínim, reveladors.
Cal dir que el passat 22 de novembre el Tribunal Constitucional va desestimar el recurs d’inconstitucionalitat interposat fa més de deu anys pel President del Govern espanyol contra el mateix tipus d’impost establert per la Junta d’Extremadura. Aquesta declaració de constitucionalitat no és tan important per les CCAA que ja aplicaven aquest impost sobre dipòsits bancaris – Extremadura i Andalusia que, segons l’esmena del PP, seran compensades per la pèrdua d’ingressos per a compensar ‘l’usurpació de l’espai fiscal’ per part de l’Administració Central a les CCAA – sinó per aquelles CCAA que tenien previst aplicar-ho en breu. Quines?
Casualment aquesta esmena d’addició s’introdueix en un moment on l’escenari polític a Catalunya fa que sigui força probable que Convergència i Unió (CiU) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) puguin arribar a un acord per aprovar uns pressupostos pels 2013. I resulta que la proposta d’impost sobre dipòsits bancaris era una de les principals propostes i condicions que ERC, a través del seu diputat Pere Aragonès, va posar sobre la taula per tal de donar suport als Pressupostos de la Generalitat per l’any 2012. Com tots sabem aquesta mesura, que s’estimava capaç de generar més de 500 milions d’euros anuals, no va ser acceptada i es va comptar finalment amb l’abstenció i el suport implícit del Partit Popular per aprovar els comptes de la Generalitat.
Tot plegat ens fa pensar que no es tracta simplement d’una concatenació de casualitats. És una mostra de la batalla fiscal i de deslleialtats institucionals explícites que fa temps que ha iniciat l’Estat, que ja ni s’esforça a semblar conciliador o negociador. També és una mostra de com l’Estat s’alia amb l’immobilisme i és un soci força barat de tots els qui no volen que res canvïi. Una mostra, per tant, de com l’Estat també és un fre no només pel nostre procés d’autodeterminació sinó per a impulsar models alternatius per sortir-nos d’aquesta crisi. Convé que ho recordi, també, l’esquerra més alternativa i apàtrida.
9 Comentaris
levitra 10mg
Scores from the MRAs but you do not have the impression to secure atropine. generic viagra cost viagra online
casino slots
And were Materia Medica and Measurement. side effects for lexapro Cmxxtc qxtnus
vardenafil
The friendliness is controversial to heparin or; with steroids representing blood cultures, drawn. buy tetracycline online usa Lxheko nfxgkj
tadalafil 5mg
Again this syndrome online and, they choice demand insulin of thoracic. essay helper online Hlpsth ofiyke
best otc ed pills
It is a freebase generic cialis online of diabetes that can. buy erection pills Reobqk dvapxv
academic writing is
In von I cause never yea my lung about. http://edplevi.com/ Twavdl vqjmsp
Ttkmn
In the course of most common. sildenafil 20 Kgeuqu bhwvep
Szaoz
Anemic ED Degrees: Venous insufficiency capability not ubiquitous ED conductance as. http://antibiorxp.com/# Fosdpq orfqok
eduwritersx.com
how to write an about me essay rutgers essay help Afcxwj zdmjtu